naprapat göteborg

Visste ni att de flesta som sätter ett nyårslöfte att börja träna slutar efter 2 veckor? Självklart håller vissa ut mer och andra börjar inte träna alls. Men hur gör man då för att lyckas med träningen? Här kommer 5 tips!

  1. Sätt ett tidsbundet mål. När ska du ha nått ditt mål? Till exempel: Jag vill lyfta 100 kg i marklyft innan juni istället för jag vill lyfta 100 kg i marklyft. Har man en tidsram att utgå från blir det enklare att hålla sig motiverad.
  2. Skriv ner varför du börjar träna, och vad du kommer att få ut av det. Sätt denna lappen någonstans där du varje dag kan se den. Då kommer du ständigt att påminnas om varför du ska träna. Vår PT Rebecca tipsar om att ha denna text som bakgrund i telefonen!
  3. Skriv ned en plan utifrån din tidigare bestämda tidsram. Du ska lyfta 100 kg i marklyft innan sommaren, hur ska du då träna tills dess? Detta är en Personlig Tränare expert på att göra –  kan du inte göra en plan är det superbra att använda en PT till hjälp!
  4. Berätta högt för andra om ditt nyårslöfte. Det är mycket svårare att bryta ett löfte om andra människor vet om det – man vill ju inte visa att man inte klarar sitt mål!
  5. Var inte för hård mot dig själv. Det gör ingenting om du avviker från planen en dag eller två eller tre. Det är långsiktighet som räknas för att få en hållbar träningslivsstil.

Lycka till med era nyårslöften där ute! Och om ni behöver hjälp tveka inte att kontakta någon av våra PTs så hjälper de dig mer än gärna!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *