naprapat göteborg

Nu närmar sig alla hjärtans dag och det firar vi på Fysiocenter Avenyn genom att ha en hel vecka full med erbjudanden – håll utkik på vår instagram och Facebook för mer info om det!  När man tänker på alla hjärtans dag tänker många på choklad, rosor, middagar och nallebjörnar. Men vi på Fysiocenter Avenyn tycker att man ska ta hand om sitt hjärta på riktigt, och hur gör man då det? Jo, genom att träna det såklart!

Många glömmer bort att hjärtat faktiskt är en muskel, så för att hjärtat ska må bra måste det också tränas precis som alla andra muskler i vår kropp. Men hur tränar man egentligen hjärtat – genom konditionsträning. Allt som får pulsen att öka som till exempel löpning, simning, tennis, cykling osv. Så här tänkte vi tipsa om ett pass du kan köra för att ge ditt hjärta extra kärlek!

Intervallpass som kan utföras genom att antingen springa, cykla eller simma. Du jobbar på tid så hårt du kan och sedan vilar du helt under vilotiden

Börja med uppvärmning 5-10 minuter i lugnt tempo för att mjuka upp kroppen, öka blodcirkulationen och förbereda kroppen inför vad som komma skall. Detta passet är väldigt jobbigt men roligt!

Intervaller:

1 minut max, 30 s vila x 4
Kör lugnt i 2 minuter
45 s max, 20 s vila x 6
Kör lugnt i 2 minuter
30 s max, 15 s vila x 8
Kör lugnt i 2 minuter
20 s max, 10 s vila x 10

Avsluta med 5 minuter nedvarvning. Passet tar ca 30-40 minuter beroende på uppvärmning.

Kör nu hårt och missa inte våra fina erbjudanden som kommer upp i morgon!

Vill du veta mer om hur du kan träna kroppen? Eller kanske bli av med smärta? Kontakta någon av våra personliga tränare här eller en naprapat här!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *