Naprapati

En naprapat kan behandla all typ av smärta som kommer från muskulatur eller led.
Vi jobbar främst med våra händer som verktyg och använder oss av olika manuella tekniker som t ex. massage, justering av ryggrad samt kroppens övriga leder, triggerpunktsbehandling av muskler.

Vi ser till helheten hos dig som kommer till oss.
Istället för att endast titta på det som gör ont, så undersöker vi hela kroppen.
Spänningshuvudvärk kan t ex komma från spänd muskulatur kring nacke, hals eller käkarna.

På ditt första besök kommer du få beskriva för naprapaten om ditt besvär.
Där kommer ni tillsammans att gå igenom bakgrunden till besväret och sedan görs en klinisk bedömning där du undersöks med ortopediska tester för att se vad som orsakar ditt besvär.
Undersökningen resulterar i en diagnos och en förklaring på ditt besvär.
Slutligen så skräddarsys din behandling utefter diagnosen och just dina mål och förutsättningar.

Hur många behandlingar som krävs är väldigt individuellt.
Det påverkas bland annat av hur länge du har haft ont och hur duktig du är med de övningar du får.
Vårt mål är att hjälpa dig att nå dina egna mål så snabbt och effektivt som möjligt.

Anders Gullberg

Leg. Naprapat, Co-Founder
Som naprapat är Anders väldigt engagerad och motiverad. Han brinner för yrket och gillar utmaningen i det detektivarbete som ingår i jobbet och de kraven det ställer på honom som terapeut. Han behandlar gärna alla typer av besvär, men har ett extra stort intresse inom diagnostik och behandling av nacke- käk- och ansiktssmärta.
Alla besök kostar 650 SEK och vi föredrar företags-swish. Uteblivet besök som inte avbokats senast 24 timmar innan debiteras fullt pris.
Boka tid
Ett nybesök är ca 40 minuter och ett återbesök är ca 30 minuter.
Se lediga tider
Ha gärna kläder du kan röra dig obehindrat i. För korrekt bedömning kan du behöva klä av dig till underkläder så vi kan se anatomi och t ex. svullnad, rodnad eller ärr på huden.